Pages

Friday, March 2, 2012

kenapa parcel tak sampai-sampai ni?

Adakah anda di antara pelanggan-pelanggan kami yang pernah bertanyakan soalan yang sama pada RNRcollection? atau pernahkah soalan ini terlintas di fikiran apabila parcel tak diterima?

Para pelanggan yang dihormati,
Isu berkenaan kelewatan penerimaan parcel ini tidaklah hanya berlaku pada RNR sahaja. Ia pernah dialami oleh kebanyakan perniagaan online lain. Apabila berlaku isu ini, sedikit sebanyak ia menjejaskan nama perniagaan online kerana setiap pelanggan mempunyai andaian dan persepsi sendiri mengapa kelewatan penghantaran berlaku.

Para pelanggan yang dihormati,
pengetahuan yang kami ingin kongsi ini bukan sahaja untuk pengetahuan pelanggan, tetapi juga para peniaga online yang jujur dan ikhlas untuk berniaga. Percayalah, kami sentiasa mahukan yang terbaik untuk para pelanggan. Namun, kami juga tidak boleh mengelak sekiranya ada masalah berlaku.


Para pelanggan yang dihormati,
dalam konteks penghantaran parcel, anda sebagai pelanggan perlu membuat satu andaian yang positif dan andaian itu perlu dibina dari beberapa faktor yang positif. Di dalam masalah kelewatan parcel ini, terdapat 3 faktor utama yang terlibat:

1) Penghantaran stok fabrik
RNR mengambil stok fabrik dari pembekal. Kadangkala, penghantaran stok fabrik lewat kerana pihak pembekal tersebut menerima stok fabrik dari pengilang juga lewat.

2) Pemeriksaan Quality Control
RNR terdiri dari beberapa bahagian yang menguruskan perkara yang berbeza.
a) bahagian pengurusan tempahan
b) bahagian proses dan pembuatan
c) bahagian penghantaran parcel
d) bahagian publisiti dan penjenamaan
e) bahagian undang-undang dan akta intelek
Quality Control ditugaskan kepada bahagian proses dan pembuatan. Selepas tempahan siap dijahit, bahagian ini akan memeriksa QC tempahan tersebut sebelum ke bahagian seterusnya. sekiranya terdapat sebarang kecacatan pada tempahan, tempahan tersebut akan ditangguhkan penghantarannya ke bahagian seterusnya. Namun, tidaklah dinafikan terdapat juga ketidaksempurnaan dalam pemeriksaan QC dan kami mohon maaf untuk permasalahan tersebut.

3) Pengeposan dari Pusat Pos Laju (PPL).
RNR bertanggungjawab untuk memastikan penghantaran dibuat dengan selamat ke Pusat Pos Laju (PPL). Apabila berlakunya masalah dalam kelewatan pengeposan PPL ke pihak penerima, kami akan menghantar laporan kepada pihak PPL untuk perhatian dan tindakan. Berdasarkan prosedur yang ditetapkan, pihak pengirim perlu membuat laporan hanya selepas parcel gagal diterima dalam masa 15 hari. Dan, pastinya untuk menyelesaikan masalah ini ia memerlukan masa dan janganlah ada yang fikir kami mereka-reka pelbagai alasan untuk mengelak dari penyelesaian masalah.

Para pelanggan yang dihormati,
berdasarkan faktor-faktor ini, kami mohon anda untuk membuat penelitian sebelum menyatakan sesuatu pernyataan kerana sedikit sebanyak pernyataan yang tak jelas dan negatif kebenarannya menjejaskan nama baik RNR dan menghakis kepercayaan pelanggan lain terhadap kami.

Para pelanggan yang dihormati,
kami mohon maaf untuk masalah penghantaran yang pernah dan mungkin terjadi dalam masa tertentu. Kami tidak sempurna tetapi dengan izin Allah, kami akan berusaha bersungguh untuk memastikan kelancaran setiap batch tempahan yang dibuka. Anda adalah pengantara Allah untuk memberi cahaya rezeki kepada kami. Sejujurnya, kami sangat ikhlas dalam perniagaan kami dan terima kasih kami ucapkan untuk sokongan anda dalam memberi peluang kepada kami untuk mencapai kejayaan.

Terima Kasih.
Salam ukhuwah dari RNR.

6 comments:

  1. insyaallah in end of March:)

    ReplyDelete
  2. Salam. Hye... Sy nk tnye.... Cmne nk order skirt 2 ye? Bpe hrganye?

    ReplyDelete
  3. Salam, kalau nak cuci-cuci mata, jemputla jenguk-jenguk blog saya
    --> http://hiasanterindahstore.blogspot.com/

    ada long sleeve maxidress dan jubah cotton denim yang sesuai untuk ke kelas, kuliah, atau pejabat atau jalan2 biasa.. smart dan formal

    terima kasih ya

    ReplyDelete